Home Wie zijn wij?
Wie zijn wij?

Maatschappelijk betrokken studenten die een professionele organisatie runnen? Ja het kan! Al ruim een decennium werken studenten uit het hoger en wetenschappelijk onderwijs met veel passie en geestdrift aan goede educatie voor ieder kind.

Een team van ruim 150 vrijwillige studenten, ouders en docenten creëren samen een omgeving waarin leerlingen uit het primair en voortgezet zich optimaal kunnen ontwikkelen. De uitdaging is om kinderen te stimuleren het beste uit zichzelf te halen en de kansen te bieden om zelf iets bij te dragen aan de maatschappij.

- Onderwijsondersteuning
- Talentontwikkeling
- Evenementen
- Ouderparticipatie

Ontstaan
Stichting Witte Tulp is in 1997 in Haarlem opgericht door maatschappelijk betrokken studenten uit het hoger en wetenschappelijk onderwijs. De eerste tulpenbollen werden door hen gezaaid middels het geven van huiswerkbegeleiding in een studentenhuis aan basisschoolleerlingen en middelbare scholieren met een achterstand. Dit liefdadigheidsproject wierp snel haar vruchten af.

Steeds meer scholen, leerlingen en ouders wisten de vrijwilligers van Stichting Witte Tulp te bereiken, waardoor uitbreiding noodzakelijk werd. Inmiddels voert Stichting Witte Tulp haar activiteiten op drie locaties in de steden Amsterdam en Haarlem uit. Jaarlijks worden er in totaal 600 leerlingen begeleid door ongeveer 150 vrijwilligers. Een duidelijke ontwikkelingspotentie met verbreding van haar draagvlak, zonder los te raken van haar wortels in het vrijwilligerswerk.